مراحل اخذ ویزای تحصیلی در کانادا

سه شنبه 17 مهر 1397
21:15
شاهی

تحصیل در کشور کانادا یکی از هدف های بسیاری از افرادی است که خواهان ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند. این کشور از شرایط تحصیلی بسیار خوبی بهره مند می باشد و در میان کشور های دیگر از تعداد زیادی دانشگاه های معتبر برخوردار هستند. اما برای تحصیل در کشور کانادا شما نیازمند دریافت ویزای تحصیلی کانادا هستید. به همین دلیل باید از چگونگی مراحل اخذ ویزای تحصیلی در کانادا اطلاعاتی دریافت نمایید. در متن زیر شما را با چگونگی دریافت ویزا آشنا خواهیم کرد.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی در کانادا

از مراحل اخذ ویزای تحصیلی در کانادا ، شما باید ابتدا از سفارت کانادا در تهران وقت قبلی گرفته و مدارک خود را به همراه حضور موفقیت آمیز در یک مصاحبه ارائه دهید. سایر مدارکی که برای تحصیل در این کشور و اخذ ویزای تحصیلی کانادا ارائه دهید شامل مدارک زیر است:

  1. نامه ی اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از مراکز معتبر آموزشی در کشور کانادا
  2. ارائه ی برنامه ی تحصیلی
  3. اسکن از صفحات جدید ترین پاسپورتی که دارید. که به این منظور لازم است تمامی صفحات مهر خورده و صفحه ی اول را اسکن نمایید.
  4. اسکن از صفحات پاسپورت قبلی شما در صورت وجود
  5. ارائه ی اسکن از مدارک شناسایی که باید به صورت ترجمه شده باشد. در صورتی که متاهل بوده و قصد همراهی افراد خانواده را نیز با خود دارید می بایست اسکن از صفحه ی شناسنامه ی همراهان را نیز ارائه دهید.
  6. یک قطعه عکس ۳ در ۵ و ۳ در ۴
  7. ارائه ی فرم تمکن مالی
  8. اسناد نشان دهنده ی دارایی موجود
  9. فرم درخواست ویزا
  10. پرداخت هزینه های مربوطه برای دریافت ویزای تحصیلی

هزینه های مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

فردی که قصد ادامه تحصیل در کشور کانادا را دارد می بایست بتواند هزینه های تحصیلی برای یک سال تحصیلی در این کشور را فراهم کنند. به طور مثال در صورتی که هزینه ی سالانه ی تحصیلی در کشور کانادا ۱۵۰۰۰ دلار می باشد فرد می بایست این هزینه را به همراه هزینه های مربوط به زندگی در کانادا را برای یک سال اول از طریق حساب بانکی و یا اسپانسر به سفارت به اثبات برساند. این موضوع و اثبات تمکن مالی برای تحصیل در کانادا بسیار مهم است و در صورتی ک فرد نتواند آن را به اثبات برساند ممکن است افیسر درخواست او را مردود نماید.

مدت زمان دریافت ویزای تحصیلی

جواب مربوط به دریافت ویزای تحصیلی ممکن است مثبت یا منفی باشد این جواب ۹ هفته پس از انگشت نگاری شما در سفارت ارسال خواهد شد. در صورتی که درخواست فرد با موفقیت مواجه شود وی می تواند از طریق سفارت موجود در کانادا پاسپورت خود را تحویل داده تا مهر شد اما در صورت ریجکت شدن آن نامه ای مبنی بر دلیل ریجکت به شما ارسال می شود که معمولا دلایل آن به شرح زیر است:

  1. منبع مالی شما کافی نبوده است.
  2. هدف شما از تحصیل و یا دلیل بازگشت شما به کشور خود کافی نبوده است.
  3. دوره ی تحصیلی مورد نظر
  4. اشکال در فرم و یا بستن فایل ویزا
  5. برنامه تحصیلی نامناسب.

[ بازدید : 284 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روانشناسی کودکان افسرده است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]