بیش فعالی

پنجشنبه 3 خرداد 1397
15:32
شاهی


بیش فعالی اختلالی در میان کودکان می باد که درصدی مابین 8 تا 10 را در میان آن ها مبتلا می کند .

کودکان بیش فعال ؛ چنب و جوش زیاد دارند و کارهای خود را با عجله ی زیاد انجام می دهند .

این افراد چنان چه تحت درمان قرار نگیرند ؛ می توانند شخصیت هایی بیمار و ضد اجتماعی باشند و علاوه بر آزارهایی که به خود می رسانند ؛ دیگران را نیز مورد رنجش قرار دهند .

علاوه بر این ها ، مساله ی مهم تر در این رابطه این است که در صورت کوتاهی کردن در درمان این اختلال در کودک ، بیشتر آن ها در آینده به افرادی افسرده و ناامید تبدیل می شوند .

اولین گام در درمان بیش فعالی در کودکان ؛ تشخیص دادن این اختلال در آن هاست . آزمون خاصی در رابطه با این تشخیص وجود ندارد و والدین باید ؛ تعدادی از آیتم ها را در مدت زمانی حداقل 6 ماهه بر روی کودک آزمایش نمایند تا موفق به تشخیص این اختلال در آن ها شوند .

مورد دیگر این است که علائم کودک ؛ به نسبت هم سن و سالان خود ؛ بیشتر و شدید تر باشد و آن ها را قبل از سن هفت سالگی از خود بروز دهد .

درمان کودکان بیش فعال کار ساده ای نیست و نیاز به صبر و حوصله ی زیاد در روند درمان دارد و والدین باید آن ها را به عنوان افرادی که ذاتا بد نیستند ؛ بپذیرند و برای درمان آن ها با یک پزشک در ارتباط باشند ؛ چرا که در مان آن ها بدون استفاده از داروها ؛ تقریبا غیر ممکن است .

راه های درمان بیش فعالی در کودکان چیست ؟

صبر و حوصله و همکاری میان والدین و اطرافیان و اولیای مدزسه می باشد .

خودداری از تنبیه بدنی کودکان

داشتن رژیم های غذایی خاص

دارو درمانی







[ بازدید : 180 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روانشناسی کودکان افسرده است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]